lördag 28 juli 2012

Vad gör jag när jag är arg?

Nu tänkte jag berätta för er vad jag gör när jag är eller blir arg. Många gånger kan jag bli väldigt arg och säga vad jag tycker rakt ut vart jag en är, hemma eller i skolan till exempel men nu under det senaste året har jag lärt mig att hålla min ilska för mig själv för att andra inte ska råka illa ut för att jag är besviken på någonting eller kanske för att jag har en dålig dag. Ett tips som absolut fungerar för mig är att jag går in på mitt rum eller sätter mig någonstans för mig själv, sätter på hög musik och lyssnar för mig själv i mitt headset. För mig fungerar det alldeles utmärkt för det får mig att börja tänka på annat!

Det var bara ett litet tipps för dagen och säkert ingen nyhet för många ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar