lördag 3 november 2012

Alla Helgona





Idag är det ju allahelgona, 
och det är ju då man ska tända ljus för dom döda, 
om jag inte minns fel.
Och när jag tänker på döden,
så tänker jag på min bror.
Han dog två dagar efter han föddes,
med en väldigt ovanlig sjukdom som inte gick att bota.
Men jag tänker även på en klasskamrat vi hade i fyran,
han fick hjärntumör och dog. 

Jag vet att det låter lite konstigt. 
Men jag tror faktiskt på någon sorts ande värld.
Jag tror att min bror vakar över min släkt,
typ som en skyddängel. 
Jag tror även att andarna kan göra saker,
så som klappa en på kinden, så man känner lite utav en kall vind,
eller något liknande, 
kanske råka putta till något som sedan ramlar. 
Jag tror inte på gud, men jag tror på andar. 

Tumblr_lfz01niwqm1qcu0o9o1_500_largeTumblr_lu5g40cvf91qi92ubo1_400_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar