fredag 7 juni 2013

Nationaldagen

Som rubriken lyder, igår var det nationaldagen. Sverige fyllde år kan man väl säga. Jag är inte en sån person som brukar fira nationaldagen, förutom att jag drillar då.
Så 6 Juni börjde med att jag gick upp, gjorde i ordning mig för att drilla. Åkte ner till gammla torget, där vi  sedan delade upp oss i bilar för att åka till Landeryd för att drilla.
Och när vi kom dit så drillade vi, och det fanns bara folk som var 50+. Men så är det väl på natonaldagen, sen som tack fick vi korv och festis, vilket var behövligt eftersom att det var så jävla vaaaaarmt.
Men sedan vart vi tvungen att åka vidare till Åtvidaberg, där vi skulle samlas på torget, och då var alla gupper med. Och därifrån marcherade vi upp till Hembyggdsgården och samma där bara folk över 50. Där fick vi kladdkaka och festis.
Efter det gick jag hem, och packade mina grejer och sen stack Wilma o jag till bysjön, eftersom att det var så jävla varmt.
Sedan stack jag hem o åt lite fort och stack sedan till teatern där jag skulle vara barnvakt åt en som kalla Sigge, 1 år var han. Och det gick väl bra tycker jag, Wilma kom även lite i slutet för att hjälpa till,
Efter teatern stack Wilma o jag till templet typ och fikade o hade allmänt gött.
Kom hem runt 12 då jag gick o la mig på direkten.

DÄR NI DÄR HAR NI MIN NATIONALDAG



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar